Viyana 1. Gün

Sabah erkenden kalktık. Acele acele hostelden çıktık. Koştura koştura metroya binerekten otobüs terminaline gittik. Otobüsümüz sabah 7 de hareket etti. Tahmini yolculuk süresi 3 saat. Avrupa’da tren genellikle otobüsten daha pahalı oluyor. Otobüs biletleri genellikle ucuz. 26 yaş altında ise daha da indirimli (Fakat bu indirim bileti Avusturyadan alırken 12 yaş altı şeklinde oluyor). Budapeşte-Viyana seferi kişi başına 10 Euro ya mal oluyor. Yolculuk oldukça rahat. Zaten otobüsün çoğu boş. Orta Avrupa’da dümdüz yollarda ilerliyoruz. Sınıra gelince yapılan pasaport kontrolü de 1 dk da bitiyor. Ve artık Avusturya topraklarındayız.

Otobüs ilk olarak havaalanına uğruyor. Ardından da son durak olan Erdberg International Bus Terminal e geliyor. Burada otobüsten iniyoruz. Her zaman yaptığım gibi hemen bir sonraki yolculuğumun biletini alıyorum: Viyana-Prag ; 4 saat sürecek bu yolculuğun maliyeti de 19 Euro.

Biletleri aldıktan sonra U3 metro hattına gidiyoruz; terminalden çıkınca hemen yolun karşısında kalıyor. Gelmeden önce şehirdeki ulaşım ve maliyetiyle ilgili bilgi sahibiydim (Dost Yayınevi nin cep boy kitapları. İçinde haritasi da var, çok faydalı). Viyana’da 3 gün kalacaktım. Metro ve diğer taşıtlarda tek bilet 1,80 Euro 72 saatlik sınırsız kart ise 13,60 Euro. İlk başta sınırsız almak cazip geliyor. Fakat Viyana’da mekanlar birbirine çok yakın ve şehirde ulaşım için çok daha cazip, ayrıca zevkli bir metod var; bunun ne olduğunu yazının ilerleyen kısımlarında paylaşıcam. Tek binişlik bileti makinadan alıyoruz. Metro girişlerinde görevli yok. Gişe filan da yok, sadece bilet okutulan makinalar var. Yani isterseniz bilet almadan elinizi kolunuzu sallayarak geçebilirsiniz. Yalnız bir kontrol olup da biletsiz yada okunmamış biletsiz yakalanırsaniz 70-80 Euro civarında cezası var. Riske girmeyip bilet aldık biz de.

Metrodan WestBahnhof durağında iniyoruz. Oldukça merkezi bir meydana çıkıyor burası. Hostelworld deki adres tarifi ile-ilk başta biraz zorlansak da-hostelimizi buluyoruz. Adeta otel ile hostel arası bir yer burası:Westend City Hostel.

Herkese tavsiye edebileceğim çok merkezi ve güzel bir hostel, oldukça profesyonel bir işletme yapısı var (hostellerde alışık olmadığımız şekilde). Biraz erken gelmiştik buraya. Saat 11 filandı. O saatte halen temizlik devam ediyordu. Back-pack lerimizi luggage-room a bırakıyoruz. Ve ilk izlenimi edinmek üzere centrum a doğru gidiyoruz. Hostele 1 dk mesafedeki Mariahilstrasse den ilerliyoruz. Burası Viyana’nın en işlek ve canlı caddelerinden. Aheste yürüyüşle yaklaşik 20 dk da tarihi mekanların toplandığı bölgeye geliyoruz. Gerçekten büyüleyici bir atmosfer var, etkilenmemek elde değil. Etrafta o kadar ilginç, birbirinden güzel binalar, yapılar, heykeller var ki…Kabaca tarif edersem; birbirine bakan 200 metre aralıklı iki önemli bina var, bu binalar şu an muze olarak kullaniliyorlar. Bu iki binanin ortasindaki meydanda tahtina oturmus krali ve etrafindaki adamlarini gosteren etkileyici bir heykel…

Bu iki binayla 90 derece açı yapacak şekilde 300 metre karşılarında ise meşhur Hofburg sarayının girişi var. Çevre düzenlemesi zaten süper, bir de havanın bizden yana olması eklenince değme keyfime. Çimenlerin üzerine oturup etrafı seyretmek ve tabi yatıp çimenlere güneşlenmek bir güzel. Bu mevsimde 18 derece sıcaklık, daha ne istenir ki?

Daha sonra Hofburg Sarayina gidiyoruz. Aynen Topkapinin avlusuna girisin serbest olmasi gibi, burada da sarayin ici disindaki yerleri gezmek serbest. Su an icin kisitli vaktimiz oldugundan sarayin icini gezmeyi baska gune erteleyip bahcede dolasiyoruz. Bu arada vakit ilerledi baya. Simdi hostele donup odamiza yerlesmeli ve biraz dinlenmeliyiz. Donus her zamanki gibi yorucu oluyor. Fakat hostelimizin yeri o kadar merkezi ki…Etrafi seyrederek ilk kez geldigim bu guzel sehirde yol almak cok keyifli.

Hostele gelip esyalarimizi yerlestirdikten sonra dus alip yatisa geciyorum. Kalktigimda yaklasik 2 saat uyudugumu farkediyorum. Ama boyle bir uykuyu uzun zamandir uyumamistim. Gunlerin birikmis yorgunlugu bu ani bekliyordu sanki vucudumu terketmek icin.Yeniden dogmus gibi uyanmak ve o guzel uyku mahmurluguyla birikte aksamin planini yapmak… Bu guzel sehri simdi de takilarini takmis olarak, isil isil gormek…

Tekrar ayni guzergahi izleyerek, Mariahilstrasse den dogru tarihi eserlerin yogun oldugu mekanlara dogru ilerliyoruz. Viyana’da isiklandirmalar da cok hos gercekten; gozu yormuyor ve sehre doyumsuz bir hava veriyor. Once anayollardan ilerleyip belli basli yerleri goruyoruz. Ardindan ara sokaklara daliyoruz; gecenin sessizliginde issiz fakat isil isil Viyana sokaklarinda dolasiyoruz.

Boş Sokaklar-Viyana

Bu gunun onemli kazanimlarindan biri de bisiklet olayini halletmek oluyor. Durumu soyle aciklayayim: Viyana’da City Bike denen bi olay var. Trafikte bisiklet kullanimini artirmak ve sehrin bu sekilde gezilmesini saglamak icin sehrin bir cok onemli noktasina bisiklet istasyonu kurulmus( 60 tan fazla nokta). Buralarda park etmis halde bir suru bisiklet var, tabi kilitli olarak.

Citybike-Viyana

Her noktada bir tane kayıt, kontrol makinesi var. Kredi kartinizi kullanarak sisteme kayit oluyorsunuz. Kullanici adi ve parola belirliyorsunuz. Daha sonra herhangi bir noktadan kredi kartinizi makineye soktugunuzda orda bos olarak bulunan bisikletlerden birini seciyorsunuz, sifrenizi girdikten sonra bisikletin kilidi aciliyor. Isiniz bitince de herhangi bir noktadaki bos bir bolume bsikleti kilitleyerek birakiyorsunuz. Kilit dedigim mekanizma da, bisikletin govde kismina yerlestirilmis bir aparatin istasyondaki uygun yerlere anahtar-kilit tarzinda oturtulmasi seklinde. Bu isin maliyet kismi ise soyle. Bisikleti aldiktan sonra ilk 60 dk ucretsiz. 60 dk dolmadan tekrar bisikleti bos bir noktaya biraktiginiz takdirde tek kurus odemiyorsunuz. Sadece sistem size 15 dk lik bekleme suresi veriyor. 15 dk sonra tekrardan bisiklet alabilyorsunuz. Ucretsiz faydalanma kismi bu sekilde. Ucretli olarak ise; ilk 60 dk ucretsiz, ikinci 1 saat 1 Euro, sonraki 1 saat 2 Euro … seklinde gidiyor. Zaten amac sirf bisiklet binmek degil bisiklete binerek sehri gezmek oldugundan 60 dk oldukca yeterli bir sure. Bisikleti birakip etrafta dolanmak, bir parka oturmak veya uygun kareler yakalayip fotograf cekmek, istediginizi yapabilirsiniz. Kredi karti olmayanlar icin ise, Hofburg Sarayinin arka tarafinda bir ofisleri var ve burada bicycle card tarzinda bir sey cikartabiliyor, 20 Euro depozito birakarak kart alabiliyorsunuz. Bu kart icin gunluk 2 Euro veriyorsunuz. Onun disinda ucretlendirmesi kredi kartinda oldugu gibi. Yalniz bisikleti kaybetmeniz filan gibi bir durum soz konusu oldugunda 600 Euro kartinizdan cekiliyor. Fakat Viyana oldukca guvenli bir sehir. Zaten her tarafinda reklam olan o bisikletleri kim calsin ki?

Sonuc olarak kredi kartimla sisteme giris yaptim ve bir bisiklet aldim. Aksam 11 de bos Viyana sokaklarinda dolasiyorum, ara sokaklara daliyorum, ruzgarin serinligini hissediyorum tenimde(fakat aci aci sovmuyorum yuzumu kirbaclayan ruzgara). O kadar mutluyum ki. Her yolculuk oncesi insanda heyecanla birlikte bir tedirginlik de vardir, hele ki butun ayrintilari, yolculuk guzergahini, kisacasi herseyi sen planlamissan. Fakat seyahat boyunca guzel seyler yasadikca endise yavas yavas cekilir ve mutlulukla birlikte yeni seyler kesfetme heyecani sarar sizi. Artik bisikletle seyahat surecimizi iyice kolaylastirmis ve yorgunluk payini minimuma indirmis oldum.

Bisiklet keyfini 3 kisi tek bisiklet seklinde yasiyoruz simdilik. Sadece benim kredi kartim var cunku. Yarin iki tane bisiklet karti cikartacacaz artik. Vakit de iyice gec oldu. Artik hostele donme vakti. Viyanadan ilk izlenimlerim oldukca tatmin edici. Bu sehirde kesfedilmeyi bekleyen o kadar cok yer var ki, yarini iple cekiyorum…

Reklamlar
Bu yazı Geziyorum, Viyana - Prag - Budapeşte içinde yayınlandı ve , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s